27 september 2019

28 september 2019 - Flagey, Frankrijk

Aangekomen op Ferme de la Croisee in Flagey.
Wat een rare gewaarwording. Het ziet er totaal niet uit dat we hier kunnen overnachten maar deze camping staat vermeld in de ACSI gids, de gids voor kampeerders.
Ik volg de paaltjes met een handgeschreven bord “Reception”. Uiteindelijk kom ik bij een deur die op slot is. Zoek naar de bel die er niet is…. Dan maar ouderwets kloppen op de deur en jawel daar komt een oud dametje die me welkom heet.
Ze krabbelt op een briefje de aankomstdatum, vraagt me of ik huisdieren heb en zegt kort en bondig: “20 euro s’il vous plait.”
Ik zeg nog in mijn beste Frans dat er plaats genoeg is, maar daar reageert ze niet op en binnen een minuut sta ik weer buiten.
Oke dan, schijnbaar mag ik gaan staan waar ik wil en dat doen we dan ook maar.
Uiteindelijk een plekje gezocht dicht bij het toiletblok, hoef ik niet zo ver te lopen.
Nadat de caravan staat toch maar even een rondje lopen. Doe de deur open van het sanitairblok en moet dit even op me in laten werken…. Lichtbruine tegels op de vloer en oranje deuren van het toilet en douche doen me denken aan de jaren ‘70.
Tja, niet echt een uitstraling waarvan ik denk: Hier word ik blij van.
Nadere inspectie leert dat het wel een jaren 70 look heeft maar het ziet er toch wel prima uit. Geen haarballen in afvoerputjes en geen remsporen in het toilet, sterker nog… Het ruikt er naar chloor en ziet er schoon uit. Alleen geen toiletpapier en geen houder om mijn rol aan op te hangen. Dan maar een koortje om de nek met de rol eraan, haha..
Een druk op de knop van de douche en warempel, we hebben warm water. Niets mis mee. Het plankje waar ik mijn kleren op kan leggen is van het formaat handpalm dus het vergt wat van mijn improvisatievermogen om de boel droog te houden maar dat mag de pret niet drukken. Tis uiteindelijk gelukt.
Na het eten toch even een rondje lopen op de “camping”.
Wat een bijzondere plek is dit! Ongelofelijk ruime plaatsen afgebakend met bomen. Het oogt rommelig want er is denk ik de afgelopen maand niet gemaaid, maar als je daar doorheen kijkt een mooie plaats om te staan met veel privacy.
Hier en daar staan oude caravannetjes van het model koektrommel en golfplaat die er volgens mij al errug lang staan. Toch benieuwd hoe dat er uitziet vanbinnen. Deurtje opengedaan (de sleutel zat gewoon in de deur) en even binnen gekeken. Hilarisch hoe dat eruit ziet, erg primitief maar toch functioneel. Minder hilarisch was dat ik bijna met 1 been door de vloer ging. Lijkt me onbewoonbaar...
Uiteindelijke conclusie van deze camping: Prima plaats voor een overnachting en als je de huidig norm van een camping met een korreltje zout neemt zou je het hier best wel een paar dagen uit kunnen houden.
Klein minpuntje… Het is een doorreis camping dus vlak naast de grote weg, best wel lawaaiig.
We staan hier een nacht en morgen naar Beaune, 100 km verderop.