2 oktober 2019

3 oktober 2019 - Marseillan Plage, Frankrijk

Vandaag naar Cap D’Agde, camping La Plage. Heb in de ACSI gids gekeken en dit is een prachtige camping voor als je bijna met je grote teen vanuit de caravan het zeewater van de Middellandse Zee wilt voelen. Het ultieme vakantiegevoel toch?
Toch nog even reviews bekeken van de camping en die zagen er goed uit.
De ligging is fantastisch maar ruime plaatsen….
Het begon al richting receptie. Om de camping op te draaien moest ik bijna met de bumper van de auto de receptiedeur aantikken om de bocht de kunnen maken zonder dat ik een deuk in de caravan reed.
Tot overmaat van ramp was de camping al behoorlijk vol dus had weinig keuze in een plek.
Gek genoeg had ik zeker een maand van tevoren deze camping aangeschreven of ik een plek moet reserveren. “Non monsieur, beaucoup de place”, oftewel, kom gerust langs, reserveren hoeft niet want we hebben plek zat.
Niet dus… Goed, we hebben een plek voor 1 nacht en daarna kunnen we verkassen voor een aantal dagen naar een andere plaats. Gelukkig…
Plek 1 is dusdanig krap dat ik de de caravan diagonaal op de plaats moet zetten met de voorkant van de caravan bijna in de heg zonder dat ik de weg blokkeer, maar gelukt. Dank onze lieve heer dat ik een mover heb (zo’n ding die met een druk op de knop de caravan in beweging zet) want anders was het een “mission impossible” geworden.
Als beloning op onze activiteiten van vandaag hebben we effe in de kroeg van de camping een biertje achterover getikt. Ahh, wat een zaligheid, een lekkere koud biertje langs je huig laten vloeien na een enerverende dag, uitzicht op de Middellandse Zee en 23 graden. That’s life folks!!