6 november 2019

6 november 2019 - El Campello, Spanje

De camping heeft een restaurant en als we de kaart bekijken is het vooral Italiaans gericht en Adrian zwaait de scepter over de keuken.
We nemen plaats op het terras om iets te drinken. Na een tijdje gewacht te hebben komt naar ons idee het enige personeelslid van vandaag naar buiten lopen.
Ineke zegt tegen hem "jij bent Adrian". "Ja" antwoordt Adrian met een brede glimlach.
We vertellen hem dat we binnenkort zijn pizza komen proeven.
Adrian legt de handpalmen tegen elkaar, drukt ze tegen de borst, kijkt even naar de hemel en zegt: "oh, mijn specialiteit!, goede keuze".
Even krijg ik een visioen van onze lieve heer die voor me staat. Het kan niet missen, deze man legt heel zijn ziel en zaligheid in een pizza.
Vandaag bestellen we tempura ansjovis met een rauwkostsalade en een spaghetti carbonara.
De spaghetti is niet helemaal volgens traditioneel Italiaans recept, maar smaakt voortreffelijk. Ook de ansjovis van Ien is er een om je vingers bij af te likken. Het is duidelijk, Adrian kookt met hart en ziel en niet alleen bij zijn pizza's.
Naast ons zitten een paar Duitsers en een van hen heeft een pizza besteld.
Onze eerste indruk van deze pizza is niet zo best.... Erg dikke bodem, formaat boterham.
Spontaan komt bij mij het beeld naar voren van een Italiaan die ontevreden en met drukke handgebaren de ober duidelijk maakt dat "die bodum ies kartonne".
Toch zijn we onze belofte nagekomen.
Hebben met Adrian afgesproken dat we (afgelopen) zaterdag pizza komen eten.
Zo gezegd, zo gedaan.
Hij adviseert ons om 1 pizza met z'n tweeën te delen, want het is vrij veel. "Nou"  zegt Ien, wijzend naar mij, "hij eet zo 2 pizza's weg hoor, volgens mij is dat te weinig."
Even schrikt Adrian, maar weet ons te overtuigen dat 1 pizza toch echt genoeg is.
Daarbij heeft hij een specialiteit, hij zal iets lekkers voor ons maken. Prima, helemaal goed.
En lekker was het, niets "bodum ies kartonne", weliswaar een dikke bodem maar zowaar een krokante. Hulde voor Adrian. Ook had hij gelijk, 1 pizza was meer dan genoeg. Wel schrokken we van de prijs: 2 wijntjes, 2 biertjes en onze pizza... 22 euro, haha.

1. Lia:
    9 november 2019
    Hallo saampies, kwam net tot de ontdekking dat jij Rico al veel meer hebt geschreven!!!! En ik heb alles zitten lezen en hele stukken voor gelezen aan Arno.
    Joh wat kan jij smakelijk en leuk schrijven, je neemt ons echt mee in jouw/jullie belevenissen en gedachtes en we hebben heerlijk zitten lachen om sommige situaties. Super super leuk om te zien waar jullie zijn, ja ik bedoel echt ZIEN want je beschrijft het op zo’n manier dat ik het echt voor me zie.
    Heel veel genieten saampies, dikke knuf van ons en ik kijk uit naar een volgend schrijven. XxxxLia en natuurlijk ook van Arno
  2. Rico & Ineke:
    21 november 2019
    Hey Lia, mijn reactie is niet doorgekomen zie ik, sterker nog, hij is verdwenen.
    Alsnog dank je wel voor je reactie, knuffel van ons!