18 oktober 2019

19 oktober 2019 - Peñíscola, Spanje

De camping waar we zijn geweest met Ingrid en Peter laat ons niet los. Toch maar eens gaan kijken of we daar naartoe kunnen gaan.
In de ACSI gids staan goede reviews van gasten en het restaurant staat goed aangeschreven.
Buiten deze camping staat er nog een camping in vermeldt en wel een paar kilometer verderop.
Hebben besloten om met deze camping te beginnen.
Camping Playa Tropicana zit er mooi uit en geeft vanwege de vele beelden en zuilen een Griekse indruk. Waar we niet van onder de indruk raken is de prijs die ze vragen: 36 euro per nacht is toch wel iets te gortig voor het naseizoen en om nou te zeggen dat de beelden en zuilen een toegevoegde waarde geven… Nee.
We vervolgen onze weg naar de camping waar we het eigenlijk voor doen, camping Ribamar in Calossebre.
Prachtig gelegen aan de rand van het natuurpark en het hele park ziet er gelikt uit.
Alleen… de laatste anderhalve kilometer is het hobbelen over onverharde weg naar de camping.
Op zich niet zo’n probleem om er met de caravan te komen alleen tijdens onze wandeling over de camping hebben we ons wel afgevraagd: wat doen we hier.
De camping is prachtig, maar als we boodschappen moeten doen of we willen fietsen moeten we hobbel de hobbel over die onverharde weg. Niet uitnodigend. Maar…. het restaurant staat goed aangeschreven dus we kunnen ons ook een paar dagen in de watten laten leggen door daar te gaan lunchen en dineren.
Het is lunchtijd dus besluiten we om het restaurant eens te testen.
Om een lang verhaal kort te maken: Het restaurant komt niet in de buurt van de reviews (heerlijk eten). Ronduit slecht.
Conclusie… We blijven waar we zijn want dit wordt em niet.