16 oktober 2019

17 oktober 2019 - Peñíscola, Spanje

Vandaag komen mijn zus Ingrid en haar vriend Peter voor 2 dagen op bezoek.
Aangezien wij een zeer royale plek hebben kunnen ze met gemak hun tentje naast onze caravan opzetten.
Voordat ze kwamen even contact met zuslief gehad of ze de vergeten sleutels op dag 1 even op wil halen bij de camping. Gelukkig zijn alle sleutels weer compleet.
De volgende dag zijn we met z’n vieren erop uit gegaan en hebben natuurpark La Sierra de Irta bezocht.
Een grotendeels onverharde "weg" (type Parijs/Dakar) leidt ons langs de kust en worden getrakteerd op bijzonder mooie uitzichten over de Middellandse Zee aan de linkerkant en het ruige landschap aan de rechterkant van ons. Ben stiekem blij dat we met onze auto zijn gegaan, wat hoger op de poten en 4 wielaandrijving.
Na een tijdje stoppen we bij een bord om te kijken waar we precies zijn. Komt er een Duitser naast ons staan die met vrouw en kind op de fiets met aanhangkarretje ook de weg aan het verkennen is en wijst ons subtiel op een afbeelding waarop een auto staat met een rode streep erdoorheen.
Met andere woorden, wij mogen hier niet rijden….
Raar, de navigatie zegt dat we hier mogen rijden en onderweg zien we toch echt blauwe borden met een grote P staan, wat volgens mijn verkeerskennis duidt op een parkeerplaats voor auto’s en niet voor rollator, scootmobiel of fiets met aanhangkarretje.
Gaandeweg komen we auto’s tegen dus we mogen hier wel degelijk rijden lijkt mij.
‘s Middags even een koffietje gedaan bij een prachtige camping aan het einde van het natuurpark.
Hmm, iets om over na te denken, deze camping ligt wel erg mooi, en zover ik het kan beoordelen op dit korte moment, geen blaffende honden.
Wij vervolgen onze weg richting kasteelruine van Xivert. Wat een uitzicht vanaf het kasteel over de wijde omgeving! Het blijft mij altijd fascineren hoe mensen zo’n bouwwerk kunnen maken bovenop een rotspunt met de middelen die ze in die tijd hadden.
‘s Avonds heerlijk gegeten en toch wel erg leuk om bij te kletsen in Spanje.

1. Luc:
    4 november 2019
    Je had tegen die Duitser moeten zeggen dat hij geen kuilen mocht graven en dat hij die fietsen terug moest geven😁.
  2. Lia:
    5 november 2019
    je verhaal is erg leuk om te lezen